Jump to content

Photo
- - - - -

Produktnyhet: Aluminium reparasjonssett

aluminium verktøy

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Jacob

Jacob

Jacob`s Auto-Supply AS

• Members
  • 1 529 posts

Posted 14 november 2013 - 09:05

Hei, vi har fått dette til lager fra vår verktøyleverandør Laser.

Veil pris er kr 495,- inkl mva. Delenummer: LAS/4707

• Nitron likes this
Jacob Kielland - * medl. nr - 974 * :icon_frustrated: - sukk - savner bilen min (solgt) Leter etter ny.

Posted Image
Web side:www.auto-supply.no- du treffer oss lettest på tlf eller e-post: post@auto-supply.no
- Vår rabattavtale med dere finner dere her:

#2 Guest_Tharshan_*

Guest_Tharshan_*
  • Guests

Posted 14 november 2013 - 01:09

Fett! Er det så bra? Kan man bruke det på alt? Karosseri, felger etc?

#3 zer0en

zer0en

Forum bruker

• Members
  • PipPipPip
  • 303 posts

Posted 14 november 2013 - 02:20

wow.. om produktet kan alt som videoen lover så er dette helt fantastisk! hvordan reagerer det med stål med tanke på korrosjon? kunne tenkt meg å brukt dette som en liten "fattigsveis" på et pittelite hull i karosseriet
Honda Civic 94 EJ2 Coupè "Gaijin" http://www.club-hond...47306-Evens-Ej2 <---- SE på MEG!

Honda civic 95 eg4 HB Lsi1.5 "Kemosabe"

[X]Wv jetta mk2 87 "blak betsy" :( rip

#4 Jacob

Jacob

Jacob`s Auto-Supply AS

• Members
  • 1 529 posts

Posted 14 november 2013 - 02:28

Jeg har ikke erfaring med dette brukt på stål, er nok mest ment som rep av aluminium. Men jeg skal ikke hindre deg i å prøve. En ting som er viktig er at overflaten er helt ren og fri for smuss. Derfor følger det med en rustfri børste og så må det brukes varme (varmebrenner følger ikke med).
Jacob Kielland - * medl. nr - 974 * :icon_frustrated: - sukk - savner bilen min (solgt) Leter etter ny.

Posted Image
Web side:www.auto-supply.no- du treffer oss lettest på tlf eller e-post: post@auto-supply.no

#5 zer0en

zer0en

Forum bruker

• Members
  • PipPipPip
  • 303 posts

Posted 14 november 2013 - 02:38

edit: Aluminium Repair System can repair non-ferrous metals, så ikke stål med andre ord :(

---------- Post added at 14:38 ---------- Previous post was at 14:35 ----------

uansett er det jo en hyggelig måte å fikse kantkjørte felger på!
  • Nitron likes this
Honda Civic 94 EJ2 Coupè "Gaijin" http://www.club-hond...47306-Evens-Ej2 <---- SE på MEG!

Honda civic 95 eg4 HB Lsi1.5 "Kemosabe"

[X]Wv jetta mk2 87 "blak betsy" :( rip

#6 Jacob

Jacob

Jacob`s Auto-Supply AS

• Members
  • 1 529 posts

Posted 14 november 2013 - 02:55

Aluminium Repair System HTS-2000 For non-ferrous metals and all aluminium components. Contents: Aluminium brazing Rods x 5 Tinning Brush DVD promotional video and demonstration Required Heat source Brazes all Aluminium Alloys, including zinc, magnesium, pot metal, and cast aluminium This product will repair any damage to aluminium parts quickly and effectively without using flux or chemicals. Whether the holes are caused through corrosion or simple breakages, the repair will be stronger than the original component and will withstand high levels of torque. Fill holes up to 3/8” diameter with this second generation brazing rod. Repair threads in aluminium components by filling the hole with the steel. Insert the bolt into the hole and wait for it to set. When cool the bolt can be removed with a simple socket and ratchet and the thread is cut as it is removed. Expensive down time can be reduced by repairing the component rather than replacing it. Opportunities include: Motor Racing, bicycles, aluminium windows, air conditioning units, industrial plant – list is endless

For non-ferrous metals and all aluminium components.
Brazes all Aluminium alloys including zinc, magnesium, pot metal, and cast aluminium
This product will repair any damage to aluminium parts quickly and effectively without using flux or chemicals.
Complete with tinning brush & 5 aluminium rods
Can be used with standard heat source

Posted Image

#7 confUsed

confUsed

Dirty D

• Members
  • 4 943 posts

Posted 22 november 2013 - 11:44

Du har dette på lager i butikken din? Svinger innom i morra isåfall :)
Steinar S Klev

Min Civic - turbo
Min X Shuttle - kompressor

Funksjon > Form

www.shortcarracing.no

#8 Jacob

Jacob

Jacob`s Auto-Supply AS

• Members
  • 1 529 posts

Posted 23 november 2013 - 12:08

Du har dette på lager i butikken din? Svinger innom i morra isåfall :)

Ja, vi har på lager

Posted Image

#9 GameBOY

GameBOY

VTI=Vtec turbo intecooler

• Members
  • 3 742 posts

Posted 23 november 2013 - 01:17

Jeg forsøktet dette engang, men fikk det ikke til å flyte med 1300graderes brenneren min :( kjøpte fra gasolin.no
Medlem 232 - Kristian Henriksen Moe , Larvik
Honda Accord 2.2 CDTI 2007 (Familie bilen),Honda Civic 1.6 vtec 5 dørs 2001 Stylet (Kone bilen),
Honda Civic 1.6 vtec Coupe 1996 GRØNN. Boosted (Leke bilen)
Tidligere biler: Honda Civic 1.6 Coupe 1997 RØD, Civic 1.6 Coupe 1997 Grønn,Civic 1,5 LSI/B18C-R 1995. (Solgt) Første godkjente i norge!
Norsk representant for LSD Motorsports i norge.
LSD Motorsports
Forbehold på om jeg priser noe galt :) (Tjener ikke noe på dette selv)

#10 confUsed

confUsed

Dirty D

• Members
  • 4 943 posts

Posted 02 desember 2013 - 08:51

Brukte den til å tette et hjørne i en alu bensintank, og det funket ihvertfall som en drøm. Brukte en sånn liten brenner man bare setter rett på butanflaskene fra Biltema. Veldig fornøyd! Skal se hvordan det duger til å reparere gjenger i en alu hjulhub senere :)
Steinar S Klev

Min Civic - turbo
Min X Shuttle - kompressor

Funksjon > Form

www.shortcarracing.no

#11 Jacob

Jacob

Jacob`s Auto-Supply AS

• Members
  • 1 529 posts

Posted 03 desember 2013 - 10:56

Hyggelig med god tilbakemelding, vi har brennerhode også, og leter etter leverandør for kanner med butangass.

Flammebrenner for butan gass koster veil hos oss kr 290,- inkl mva. Delenummer er LAS/5274

[ATTACH=CONFIG]64381[/ATTACH]
  • Nitron likes this

Posted Image

#12 crxXx

crxXx

http://nyborg-garage.no

• Members
  • 11 720 posts

Posted 05 desember 2013 - 09:09

Brukte den til å tette et hjørne i en alu bensintank, og det funket ihvertfall som en drøm. Brukte en sånn liten brenner man bare setter rett på butanflaskene fra Biltema. Veldig fornøyd! Skal se hvordan det duger til å reparere gjenger i en alu hjulhub senere :)

Åj, det var gode nyheter. I likhet med Gameboy har jeg også prøvd en annen variant (kjøpt på Jula jeg da) og sammen med den typen brenner du snakker om var det ikke i nærheten av å feste seg skikkelig (fikk ikke nok temp på alu'en). Nå har jeg en an ny type brenner med blandingsgass og mye høyere temp, så tenkte å prøve på nytt.

Men om dette fungerte med en slik enkel type butangassbrenner som du nevner så er det jo helt topp.
  • Nitron likes this
Karl-Kristian Moeng ..::.. Nyborg Garage ..::.. Trondheim ..::....::.. TAFKAN :P
..::.. www.nyborg-garage.no <- ta en titt!!
..::.. karl-kristian@nyborg-garage.no
..::.. 91108855
..::..KLIKK HER FOR Å KOMME TIL NYBORG GARAGE PÅ FACEBOOK

#13 Jacob

Jacob

Jacob`s Auto-Supply AS

• Members
  • 1 529 posts

Posted 01 april 2016 - 10:10

Bumper denne jeg.

Posted Image

#14 Nitron

Nitron

Medlemsansvarlig

• Banepass Rudskogen
  • PipPipPip
  • 180 posts

Posted 12 april 2016 - 12:12

Har dere induksjons varmer til bolter osv?

The Power of Dreams

Also tagged with one or more of these keywords: aluminium, verktøy

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users