Jump to content

Photo
- - - - -

Honda S2000 AP 1 Problemer med servostyring (ESP) og Aem hjerne

esp s2000 ap1 servostyring

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 gorgui

gorgui

Junior bruker

• Members
  • PipPip
  • 19 posts

Posted 23 april 2015 - 01:07

Hei, jeg har da vært i grøfta med min s2000 ap1 . -_-

Servoen/EPS sluttet å fungere, etter dette. Og ESP lampa lyser.Tok bilen med til Honda verksted for å se om de kunne resette/feilsøke servoen.(Firehjuls kontroll skal de ta  først.)

De fikk selvsagt ingen signal noe jeg tror har med at forrige eier installerte AEM hjerne.

Lurte på om noen her inne har erfaring med dette?

Jeg  tenkte å få tak i en orginal hjerne og bytte tilbake til orginalt for å se, om de kommer inn og får feilsøkt da.

Evt. bytte tilbake igjen til AEM hjerne etter at servoen er blitt feilsøkt og resetta.

ser dette litt ann på hvordan bilen sviver med orginalt oppsett.

(bilen er sugetrimmet, kammer innsug osv.)

Dette lurer jeg på

- Vil en hjerne jeg bestiller på ebay funke på min s2000 ap1, eller er den låst på noen som helst måte?

-Har hjernen noe med ressette/feilsøke EPS å gjøre?

- Vil det evt. fungere å bytte tilbake ifra orginalt til AEM etter at EPS er fikset/resetta?

Takk for svar !

- Vidar

#2 Janson

Janson

Senior bruker

• Members
  • 3 072 posts

Posted 28 april 2015 - 06:56

Med en så spesifikk problemstilling tror jeg nesten du bør prøve lykken på s2ki.com.

'00 S2000

'97 Civic EJ9

"All of the lag, none of the boost"

#3 cmn

cmn

Senior bruker

• Members
  • 1 913 posts

Posted 28 april 2015 - 10:08

At de ikke får kontakt med hjernen er pga AEM ja. Den vil heller ikke lagre feilmeldinger som originalhjernen gjør. Men AEM'en har nok ikke noe å gjøre med at servoen ikke fungerer. Hvis jeg ikke husker feil er det egen styringsboks til servoen? Kanskje denne har fått juling eller noe sånt? Noe er jo nødt til å tolke signalene til/fra EPS da den er variabel i forhold til farten. Men den er ikke innom AEM'en såvidt jeg vet. Har AEM selv, og aldri hatt problemer med EPS'en hvertfall. 

Dersom du har originalhjernen ville jeg bare prøvd den. Hvor i landet holder du til eventuelt?

'00 S2000 AP1
Posted Image

#4 gorgui

gorgui

Junior bruker

• Members
  • PipPip
  • 19 posts

Posted 28 mai 2015 - 07:01

Hei beklager veldig sent svar! og takk for hjelp.

Jeg holder til i Lyngdal helt sør i Norge.

Forrige eier har orginal hjernen, så jeg tenkte å prøve med den og se. Men han er litt sein av seg.

Tror jeg må ha hjernen som hører til bilen pga. startsperre.

Og så vidt jeg vet etter å ha lest på s2ki.com så skal det ikke gå ann å feilsøke så lenge hjernen ikke er orginal.  Men at man kan ta orginal hjernen i deretter bytte tilbake igjen etter at feilen er funnet/fikset.

Honda selv trodde ikke motorstyringen/hjernen skulle ha noe å si. Men er det eneste elektriske som er tuklet med så jeg tror nok det er grunnen.

Honda anbefalte ikke å bytte deler før de kunne feilsøke, i og med at det kan bare være de må resette servoen og ikke noe mer.  Og servo delene koster flesk.

mvh Vidar

#5 cmn

cmn

Senior bruker

• Members
  • 1 913 posts

Posted 03 juni 2015 - 07:13

Jeg er nesten 100% sikker på at de ikke vil kunne finne noe som helst med AEM-hjernen da den ikke lagrer feilkoder på alt mulig slik som originalhjernen. Jeg ville definitivt satt i originalhjernen først og prøvd bilen med den. Om feilen likevel er der (noe jeg vil tro da den i utgangspunktet ikke har noe med EPS'en å gjøre), så vil du kunne lese ut feilkoder med originalhjernen i motsetning til AEM'en.

'00 S2000 AP1
Posted Image

#6 gorgui

gorgui

Junior bruker

• Members
  • PipPip
  • 19 posts

Posted 04 juni 2015 - 11:40

Takk for svar.

Endelig fått orginal hjernen tilsendt ifra tidligere eier ( Mast på han i en måned ) . Verkstedet skal se på det på mandag. Mulig jeg bytter tilbake til Aem hjernen etterpå servoen er fiksa, får se hvordan den sviver med orginal hjernen først.

Verkstedet prøvde å gå inn på bilen med AEM hjerne da fikk de ingen signal. Så satser på at de får kontakt nå og at det er en liten feil å rette. ^_^

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users