Jump to content

Photo

hjelp 96mod civic 1.5 vtec starter ikke

• Please log in to reply
No replies to this topic

#1 stubben86

stubben86

Newbie

• Members
  • Pip
  • 1 posts

Posted 06 januar 2018 - 10:03

hei håper noen kan hjelpe eller komme med tips...har sjekket litt på how to tråd å sånn men.. her er problemet...                      det er broren min sin civic som ikke vil starte etter han mista nøkkel...han fikk tak i tenningslås med nøkkel å computer under rattet...men starter altså ikke...jeg er bilmekaniker så har "litt"peiling men jobber mest med toyota...vet ikke helt hvordan dette er på honda...men er det noe mer som må byttes ? eller er det noen som har koblingsskjema til startsperre..?  på toyota hvis startsperre ikke ligger i motor ecu må tenning stå på 30min eller mer gjerne med ledning i obd kontakt for å få ecu til å kommunisere med startsperre...har ikke prøvd dette enda ..er dette noe som må gjøres ? er mye som er litt rart så noen lurer på om det tilfeligvis kan være noe annet enn startsperra...hmmm bilen har bare stått stille i 1mnd så lite sannsynlig mener jeg..  men  til det rare...tenkte å ta feilkoder å bli litt klokere men nei...jumpet diagnosekontakt ved sparkeplata H.S men da lyser bare motorlampa...?abs blinker  ...skal vel blinke selv om det ikke er koder eller ?     videre var det visstnok gnist på pluggene noen turn på motoren men nå er det ikke i det hele tatt....bensin pumpe går med tenning på og det kommer bensin fram til galleri ....startsperrelampe lyser opp med tenning på å slukker og så blinker på acc noen ganger å slukker med nøkkel i off ...? er vant med at den blinker til man tar i nøkkel for så å slukke hvis nøkkel er kodet å i orden.... skal også sies at nøkkel å computer han fikk tak i var brukt å muligens fra en 1,4 eller 1,6 ?  kan det være noe annet enn startsperre ?  tenker litt på fordeler , veivakselsensor eller ECU... det ble mye skriving her nå  men takker for all hjelp...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users